Thursday, December 30, 2010

Pandan Chicken

arini mcm nak gelak kuat2 laa...seronok tgk kakak2 blogger berlawan tayang apam...mcm pertandingan dah gayanye...tu la yg dikatakan penyakit berjangkit...aku fobhia oooo kalau buat apam..selalu sangat kena sumpahan..!!!! payah sungguh nak 'senyum'...haishhhh ingat main2 je pasal sumpahan apam ni, rupenye ramai gak yg senasib dgn aku...kalau dapat apam senyum, menari zapin, hip hop laaa ..ape lagi ...ekekekekee...ok ok dah panjang sgt membebel nih...


resipi dari along roz..ya ampunnn ...die dah repeat banyak kali wokey..tak caya? tak caya? korang check la sendiri...mesti la sedap kalau die dah dok ulang je kan..!! aku tak nak lepas peluang la beb...

just nak share la kan...masa goreng ayam ni, sampai KL bau wangi pandan nye...haaaaaaaaaa baru ilang akai...

p/s : jgn tanya mcm mana nak lilit daun tu eh...pandai2la korang ..!!! hahahhahahaaa

INGREDIENTS:

8 pieces small Chicken parts
3 Garlic*
1 inch Ginger*
1 tsp Black Pepper Corns* (* pounded)
2 tbsp Oyster Sauce
2 tbsp Black Soya Sauce
1 tsp Honey




METHOD:
1. Marinate chicken with all the ingredients for 10-15 minutes.
Wrap with Pandan leaves.
Deep fry until cooked.

2. Serve with white rice or by itself.




6 comments:

  1. salam

    terima ksh sudi follow blog saya :),saya dah follow juge

    teruja tgk resipi2 kat blog ni

    ReplyDelete
  2. wsalam peri pia...i oso catch u on fb..heheheee

    ReplyDelete
  3. Salam Hani,

    Tenkiu sbb sudi singgah dan follow blog akak yg tak seberapa itew....aawwwwww :D
    Meleleh dah air liur tgk gambar mknan dkt sini...hehehez

    ReplyDelete
  4. hai kak anie...saya pon berbesar hati dgn follow blog akk...hihihiii

    ReplyDelete
  5. salam kenal... ni feberet kita ayam pandan ni..hehe.. jemput la dtg umah alam maya sy... sgt berbesar hati menerima kunjungan tetamu.. http://iriskitchen.blogspot.com .. i folo :D

    ReplyDelete
  6. salam iris..
    no problem...saya pasti akan singgah...

    ReplyDelete