Wednesday, May 11, 2011

Sutun Tumis Pedas

بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


sekejap je dah rabu eh..??
tak pe lah, lunch layan sutun tumis pedas..melompat2 rase kepedasanya...ekekekke ..sempoi je resipi ni..maleh dah nak pikir2 apa transfrom si sutun ni..ada kelainan sikit bila letak daun kunyit..perghhhh terangkat

Bahan
200 g sotong - bersihkan dan potong ikut suka
2 biji bawang besar - hiris kasar
2 biji bawang putih - ketuk
2 inci halia - hiris halus
10 tangkai cili padi - di ketuk
1 sehali daun kunyit
minyak utk menumis
garam
sedikit air asam jawa

Cara
1. panaskan minyak dan masukkan bawang putih, bwg merah, halia, cili padi dan tumis layu. masukkan daun kunyit.
2. masukkan sotong, masak seketika...masukkan air jika mau
3. masukkan garam dan asam jawa.
4. siap..!!



7 comments:

  1. ehehe tahu tak..bila hani cakap dah rabu baru akak perasan hari ni hari rabu..mati mati dok ingat hari ni hari khamis tau...tercepat lak ek
    eh eh sutu awak tu nampak mcm ala2 kerabu sutun le pulak :D

    ReplyDelete
  2. salam kenal i folo jom ikut sy juga

    ReplyDelete
  3. kak zarin
    hahhahahaa...dasyat ko kak eh..perasan dah khamis.!!

    sharifah
    terima kasih..nanti saya pollow okie

    ReplyDelete
  4. sutunnnn..sedap ni, cam kerabu lak nmpaknye..hihi..

    ReplyDelete
  5. noorsha
    ha ah ek...ada mcm rupe kerabu...layannn

    ReplyDelete
  6. hani..sotong ni peberet anak kak mas..
    sedappnya tengokkk..

    ReplyDelete
  7. mas,
    pestime buat mas, besst sgt

    ReplyDelete