Thursday, April 29, 2010

Puding Susu Koktail






petang tadi aku layan tekak dengan Puding Susu Koktail...walaupon cuaca mendung, aku belasah gak puding yg yummmy ni...geledah dapur kak ummi home sweet home...nampak puding ni dlm dapur die mcm menarik la plak...tak leh jadi ni...aku kena gak buat...wajib!!!!...maaf ye kak ummi, saya kopipes je resipi akak ni...saya follow 100% apa yg akak publish...mmg rugi kalau tak cube sebab sedappppppppppppppppp...


Bahan:-
1 paket serbuk agar-agar (11 gm)
2 biji telor
4 cawan air
1/2 tin susu cair
1 cawan gula pasir
2 - 3 sudu besar tepung kastad
1 tin fruit cocktail (aku belasah fresh manggo potong kiub)


Cara-Cara:-
Masak agar-agar dengan air dan gula hingga larut. Sementara itu, pukul telor dan campurkan tepung kastad. Kacau rata dan ketepikan. Bila campuran agar-agar telah larut, masukkan susu cair dan biarkan mendidih. Masukkan campuran telor dan tepung kastad. Masukkan fruit cocktail dan kacau sebentar. Tutup api. Tuangkan ke dalam loyang pilihan yang telah dibasahkan terlebih dahulu. Sejukkan dan hidang.

No comments:

Post a Comment