Wednesday, January 12, 2011

Segmen Baru

arini aku xde bende nak tayang kat blog sebab tadi aku kua...jd nye makan di luar2 aje ye...tak tau nak update ape bg meriah sikit blog aku ni kan...aku ada gak berazam nak buat 1 resipi 1 hari...tak pon 1 hari 1 n3...ekekekkeee...baca je la eh...nak percaya tu, esok2 pon bole tak pon buat2 lupe sudah...

kalau korang nak baca sediakan bantal dan tilam, kalau mengantuk, bole tido dulu pastu sambung semula, ok..??

aku nak share dgn korang (kalau ade laaaa) selain aku suke menyepah kat dapur, aku adalah tukang jahit...kah kah kah kah...tak caya??? tak caya???...sudahhhhhhhhhhh bluekkk...sebelom kami pindah umah baru (sewa ye tuan2 dan puan2)...aku ada kedai jahit sendiri (sewa gak wehhh) enjoy gak masa tu, tp tak de masa la nak ke dapur, lg pon dapur aku dulu basic2 bodoh je...ekekkeee..

haaaaa....nampak tak tu....??? tunjuk sikit2 udah laaa


Sejarah nye bermula..eceh eceh dulu lepas uni, keje, berenti, cari keje lagi, berenti dan kereje lagi...bile dah rasa gatai sikit nak kawen, bertemu la dgn en somi saya yg bekerje berlayo layo ni hah...kesahnye, bila die cuti, aku ni terkedek2 g kerje dan membiarkan en somi saya tu dirumah terkial2 sorang...siannn (psstt masa tu baru kawen ok, kesian la kan) sekali aku pregnant daaaaa...en somi pon dpt keje baru dgn offshore company...hooorayyy die keje 2minggu dan cuti juga 2minggu...enjoy kan mak ???? dgn mengada die suruh aku berenti keje sebab kunun2 nye die mampu sgt tanggung segala seorg diri..memula tu, pening gak, sebab dah biasa keje kan..!! sebagai isteri solaheh aku ikut kan je laa....ehem ehemm...2 minggu die cuti, aku syok laaaa...pastu 2 minggu die offshore..??? sengal badan2...jadi aku ambil Tailoring Course MARA...haaaaa kelazzz kan mak buyung..??? naik train ok dr ampang ke Sogo...exercise katenye, senang beranakk...mmg mudah pon alhamdullilah, otomen keluar 7 bulan ok...?? haaaaa baru betul senang..!!!

Sejak tu, terisi la masa aku dgn menjahit...lg la enjoy bila somi aku beli kan mesin2 heavy duty, rasa nak melompat2 jerk...(zahir tak terucap) tak pernah dah aku g tailor tuk jahit segala mak nenek baju2 aku...i jahit sendiri ye...aku juga naik pangkat la kan, jadi tukang jahit family, family mertua memula dulu...pastu baru aku berani amik tempahan...setahun gak terkial2 amatur ni nak jadi mahir sikit....tiap raya, konsepnye baju tailor mesti siap, baju customer tak siap tak pe, ekekekkeekk...alhamdullilah sampai sekarang rezeki jahitan tu, masih berterusan....

dgn hasil jahitan lah aku dpt kumpul duit beli oven...sebab dah bergelora nak membaking...somi aku sengeh je sbab aku tak minta duit die belikan oven...(aku beli time die offshore) belanja ari2, belasah duit die je...ekekekkeee

jentera pendayung...mekaseh somi, melabur tuk isteri....i lap u

tempat jahit pon nak view hijau gak...bior angin masuk..jadi guard tuk jiran pon bole...sambil2

koleksi benang2...bertahun dah aku tak pernah g beli benang...siap jual ni hah..nak?? 1 ketul rm1..hehehhee

haaaa ni la mesin jahit cap ayam aku...ni aku guna tuk buat lubang butang...berzaman dah die ni berkhidmat tuk aku...muah muah tau
ni adalah oven pertama yg aku beli masa baru2 nak membaking dulu...kalau buat roti, berjam la nak tunggu semua siap masak...kenet...kuat cekek elektric aku lak tuh...tp i like u most babe..aku guna oven ni bila nak buat kek lapis serawak...kejadianye lebih menarik berbanding yg besor tu...

taraaaaaa...ini yg mak suke tau...besor...mudah, jimat...ekekekkeee....kalau nak tau, aku juga menghantar roti, pizza mini di restoran kawasan umah aku...disebab kan obsessi aku pd DSLR, hasil jualan roti tu aku beli yg kat bwh ni....hehehehhehee....en somi aku, senyum lagi...
ini lah kekasih i yg baru...lepas guna dok dlm dry box...otomen tak leh pegang...tgk aje...en somi pon pening nak operate bende alah ni...hahhahaa ni barang, ana sorang yg punye....bila dah ada ni, sibuk nk kumpul lens la plak kan..???...sabar...beli pelan2 somi aku kate...
cuma yg ini kelemahan aku...kalau dilihatkan kawasan kejiranan aku ni, rasanye umah aku sorang yg tak berapa mesra bunga...aishhh...aku belom pandai main bunga laa...dgn keluasan tanah lebih kurang 8000 kaki persegi area umah aku ni, rasenye leh buat nursery, tp al maklum je la...laman aku, dibiarkan lapang je mcm padang hoki....kalau memandai nanti lain lak jadinye..tak jadi hutan jadi mini hutan...ekekekkeee....gambo yg kanan tu je pokok yg aku jaga...tu pon beli kat cameron, tobat tak pernah siram...aku bior je...hehehhehee...yg belah kiri tu aku tak tau nak jadi ape...tu en somi aku punye kereje...tanam, pastu tak mo jaga...dah mcm lalang...siap ko balik ni..tolang trim cecantik..!!!

ok, habes sudah cerita aku ptg ni...bosan..?? ehmmm tadah je lah jah ooii...

salam see u soon

3 comments:

  1. wahhh kelaz gitu!! tp yg paling kelaz.. dia punya motto: tiap raya, konsepnye baju tailor mesti siap, baju customer tak siap tak pe.. heheh.. biasanya tailor yg tak siap baju raya :)

    ReplyDelete
  2. hehehhee....tp alhamdullilah tak de lagi kes begitu...semua customer beraya dgn baju baru....kalau tak kang, customer lari...

    ReplyDelete
  3. nice la k.hani punyer cte...wah, oven besar tuuuu..

    ReplyDelete