Tuesday, December 14, 2010

Udang Lemak Cili Padi

tengok tu...dok usha korang...standby la ko udang jap lagi nak kena ngapppp

baiklah...setelah berhari2 memalaskan diri....arini kena warm up periuk belanga la kan...berjalan sudah, melepak sudah...haaaa dah tak de makna nak bersantai2...



rutin aku berjalan ligat seperti biasa...pg anto dak kecek tu g kindy pastu aku g pasar...dlm kepala hotak aku ni tak idea nak masak ape lunch nanti merangkap smpai malam la kan.....tiba2 aku terpandang udang galah yg tak berapa nak galah ...haishhh sambar la ape lagi...kalau ada en somi mesti besttt....berebut2...hahhahahaa cam budak2 pon ada...

aku dah tak pandang harge kelapa mahal pon...sauk je laa....janji kenyang...kuikuikui

resipi???? standard masak lemak biasa je aku tenyeh...resipi ikut suke janji jadi lemak cili padi...

Bahan- bahan

bwg putih
cili padi
serai
kunyit idup
halia
asam keping
santan

Cara-cara
> tumbuk bwg putih,cili, halia dan kunyit hidup.
> masukkan santan dan bhn tumbuk dalam periuk/kuali. didihkan.pastikan sentiasa dkacau supaya tk meruap.
> masukkan udang,serai,asam keping.didihkan lagi
> siap!

No comments:

Post a Comment