Sunday, October 3, 2010

Lepat Labu



hahahhaaa...lepat ni buat pertama kali nye aku makan masa g umah 1 sedara aku di kg...ya ampunnn baru aku tahu bahawasanya lepat ini sangat enak dan lazat, terbaek dan ape2 je la..aku dgn tak malu ni kan, g tanya tuan umah resipi..hehehhee bole??? aku peduli hape kan...kalau malu, kompom aku tak dpt...ramai gak yg ckp, "eh, I xpernah dengar pon lepat labu" haaaaa tau pon..aku ni pon baru tau...tp enak kan?? "TERBAEEKK"...Mekaseh kat kakak tu (ape nama die pon aku dah lupe)

bahan2

1/2 biji labu yg di potong dadu - rebus dan lecek. biar sejuk kejap
2 s/b gula pasir
secubit garam
3 cwn tepung gandum
1 cwn tepung beras
daun pisang secukupnye

Cara2

1. masukkan bahan2 diatas kedlm labu lecek yg telah disejukan.
2. masukkan dlm daun pisang
3. kukus 15min. api sederhana

No comments:

Post a Comment